اهداف و شرح وظایف دفتر توسعه آموزش

دفتر توسعه آموزش دانشكده بهداشت ( Educational Development Office: EDO )

تعریف :

 دفتر توسعه آموزش ( Educational Development Office: EDO )   به عنوان مغز متفكر دانشكده، مسئوليت   ارتقاء کیفیت آموزش و پویا نمودن عملکردهای آن و در راستای سیاست های مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC   ، معاونت آموزشی دانشگاه و وزارت متبوع، عمدتا به امر بهبود کیفی آموزش، برنامه ریزی آموزشی و درسی ، آموزش اساتید ، ارزشیابی و آموزش مداوم می پردازد.

هدف کلی :

 توسعه و ارتقاء کیفی آموزش دردانشكده بهداشت

 اهداف اختصاصی :

1- بهینه سازی و توسعه کیفی برنامه های آموزشی و درسی

2- تعیین نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی

3- فرآیند ارزشیابی اعضاء هیئت علمی و بازخورد نتایج آن

4- هدایت ، سازماندهی و حمایت  برامر پژوهش درحوزه آموزش

5- جلب مشارکت و همکاری دانشجویان فعال و علاقمند

6- هدایت و ارتقاء کیفی آزمونهای تئوری و عملی

7- تقویت برنامه های آموزش مداوم و نظارت بر حسن اجرای فرآیندهای مربوطه

شرح وظائف دفتر توسعه آموزش (EDO) دانشكده بهداشت

برنامه ريزي آموزشي :

1- پيگيري تدوين برنامه هاي درسي در سطح گروههاي آموزشي دانشكده

2-  نيازسنجي آموزشي و تجزيه و تحليل مشكلات آموزشي در سطح دانشكده در موارد ارجاع شده توسط معاونت آموزشی دانشكده

3- همكاري در تدوين و اجرای برنامه هاي عملياتي دانشكده در راستاي برنامه استراتژيك آموزشي دانشگاه

4-همكاري با گروههاي آموزشي در زمينه بررسي مشكلات برنامه ¬هاي جاري آموزشي

5-مشاركت در برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات لازم براي اجرای شيوه هاي نوين آموزشي

6-نظارت بر اجرای Course plan وLesson plan

7- مشاوره و هدایت اعضاء هیات علمی در Course plan و Lesson plan و راهنمای مطالعاتی برای دانشجویان

8- مشاوره در زمینه برنامه ریزی دوره های آموزشی و بازنگری آنها

9- همکاری با EDC در بررسی انطباق برنامه های درسی با سرفصل های وزارتی

10- توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس Skill Lab

11- پیگیری تنظیم و تدوین برنامه های پیشنهادی جدید در رابطه با دروس دانشکده با توجه به شرایط و مقتضیات دانشگاه

12- برقراری ارتباط مستمر با مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و شرکت در جلسات مربوط به برنامه ریزی

ارزشيابي :

1- انجام و پیگیری امور مربوط به ارزشیابی اساتید

2- نظارت و تایید امتیازات آموزشی اعضاء هیات علمی جهت ترفیع و ارتقاء

3- هدایت ، نظارت و انجام نظر سنجی ارزشیابی عملکرد اعضاء هیأت علمی بر اساس آیتم های مختلف ( از دیدگاه دانشجویان، مسئولین، همکاران ، مدیران گروه و خود سنجی )      

4- ارزشیابی برنامه های آموزشی در حال اجرا

5- کمک کارشناسی به گروههای آموزشی جهت تعیین شاخصها و استاندارد های آموزشی و آماده سازی آنها جهت رتبه بندی و اعتبار سنجی ( ارزیابی درونی)

6-  همکاری در ارزشیابی آزمون های انجام شده توسط اساتید با همکاری EDC

7- ارسال نتایج کلی ارزشیابی اعضاء هیأت علمی به EDC بر اساس آیتم های آموزشی

8- ارائه گزارش وضعیت شاخصهای آموزشی فوق الذکر به ریاست دانشکده و EDC

پژوهش در آموزش :

1- همكاري با EDC در اجراي پروژه هاي مشترك دانشگاهي

2- ارائه مشاوره در زمیه اجرای پایان نامه ها و طرحهای پژوهش در آموزش

3- تشویق و هدایت اعضای هیأت علمی علاقه مند به آموزش جهت انجام طرح ها و پایان نامه های پژوهشی در زمینه مسائل آموزشی

آموزش و توانمند سازي اساتيد :

1- تعیین برنامه های آموزشی مورد نیاز اعضای هیات علمی در جهت توانمند سازی آموزشی

2- همکاری با EDC در طراحی و برگزاری جلسات و کارگاه ها، برنامه های کوتاه مدت آموزشی اعضاء هیأت علمی

3- ارائه مشاوره و هدایت آموزشی اعضاء هیأت علمی جدید الاستخدام

4- تشویق اعضاء هیات علمی و هماهنگی جهت شرکت درکارگاههای آموزش وهمکاری با دفتر توسعه آموزش پزشکی EDC جهت تهیه و انتشار مطالب علمی در زمینه های آموزش پزشکی

5- همکاری با EDC جهت تهیه و انتشار مطالب علمی در زمینه های آموزش پزشکی

 

  • نوشته شده
  • در دوشنبه بیست و نهم ارديبهشت 1393
  • توسط مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه چهاردهم آذر 1400
  • توسط حسین خیری
 دفتر توسعه آموزش(EDO)