گزارش عملکرد دو ساله گروه مهندسی بهداشت حرفه ای

گزارش عملکرد دو ساله گروه مهندسی بهداشت حرفه ای از مهرماه 1392

      مطابق با برنامه راهبردی پنج ساله گروه مهندسی بهداشت حرفه ای ( 93-1389) تلاش های جدی در راستای تحقق اهداف ترسیم شده صورت گرفت که به لطف خدا و با حمایت و پیگیری های شخص ریاست محترم و دیگر مسئولین پرتلاش دانشکده بهداشت و همکاری موثر همکاران محترم گروه موفقیت های چشمگیری حاصل گردید که به صورت فهرست وار به اهم آنها اشاره می گردد.

1.     توسعه تحصیلات تکمیلی:

1-1.        راه اندازی مقطع Ph.D ارگونومی برای اولین بار در سطح کشور در  سال 1394: مطابق برنامه راهبردی این هدف برای بازه 1394 تا 1398 لحاظ شده بود.

1-2.        راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت حرفه ای در سال 1394: مطابق برنامه راهبردی این هدف برای سال 1394 لحاظ شده بود.

1-3.        راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت HSE مشترک با گروه مهندسی بهداشت محیط

 

2.     توسعه منابع انسانی

2-1.        ترمیم هیأت علمی:

2-1-1.                       جذب و شروع به کار یک نفر عضو هیأت علمی متعهد خدمت از مهرماه 1393 ( آقای دکتر علی زاده ) با گرایش ایمنی و سیستم های مدیریت HSE

2-1-2.                       جذب یک نفر دانشجوی Ph.D مهندسی بهداشت حرفه ای با گرایش عوامل فیزیکی در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394

2-1-3.                       جذب یک نفر دانشجوی Ph.D مهندسی بهداشت حرفه ای با گرایش سم شناسی صنعتی در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394

2-1-4.                       جذب یک نفر دانشجوی Ph.D ارگونومی با گرایش ارگونومی کلان در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394

2-2.        جذب کارشناس گروه و آزمایشگاه ها:

2-2-1.                        جذب یک نفر کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان کارشناس گروه از آبان ماه 1393

2-2-2.                       جذب یک نفر کارشناس ارشد مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان کارشناس آزمایشگاه عوامل شیمیایی و آنالیز دستگاهی از مرداد ماه 1394

2-2-3.                       جذب یک نفر کارشناس ارشد ارگونومی به عنوان کارشناس آزمایشگاه های ارگونومی از شهریور 1394

 

3.     توسعه آزمایشگاه های گروه:

3-1. راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های تخصصی:

3-1-1. ارگونومی شناختی و فیزیولوژی کار

3-1-2. بیومکانیک

3-1-3. ایمنی فردی

3-1-4. تهویه صنعتی

 

3-2. تجهیز آزمایشگاه های تخصصی:

3-2-1. عوامل فیزیکی ( افزایش تعداد تجهیزات از 3 قلم به بیش از 30 قلم )

3-2-2. عوامل شیمیایی ( افزایش تعداد تجهیزات از 4 قلم به بیش از 25 قلم )

 

3-3. درخواست و پیگیری اخذ مجوز سطح 3 ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای به بخش صنعت و تولید و تبدیل شدن به آزمایشگاه مرجع در منطقه شمالغرب کشور ( بالاترین سطح خدمات مهندسی بهداشت حرهف ای با مجوز وزارت بهداشت )

 

4.     توسعه کیفی برنامه های آموزشی و پژوهشی:

4-1. بازنگری و اصلاح برنامه آرایش دروس مقطع کارشناسی با هدف توزیع متعادل واحدهای درسی

4-2. انتقال واحد کارآموزی در عرصه 1 از ترم ششم به ترم هشتم

4-3. تبدیل واحد کارآموزی در عرصه از دو ترم تحصیلی به یک ترم و انتقال آن به ترم آخر تحصیلی باهدف کاهش بار آموزشی دانشجویان در طول ترم های تحصیلی، رفع مشکلات انتخاب واحد و گذراندن واحدهای مانده و انتخاب واحد در کنار کارآموزی و ساماندهی به اجرای برنامه کارآموزی در عرصه

4-4. غنی سازی محتوای برنامه کارآموزی در عرصه یک از طریق برگزاری 20 عنوان کارگاهی برای دانشجوان، حضور در مراکز بهداشت شهری و روستایی، حضور در مراکز خدمات طب کار، بازدید از صنایع و برگزاری آزمون پایان دوره کارگاه های آموزشی

4-5. غنی سازی محتوای برنامه کارآموزی در عرصه 2 از طریق طراحی شکلی و محتوایی گزارش روتین کارآموزی و گزارش پروژه کارآموزی، آزمون پایان دوره و ارزشیابی توسط واحد صنعتی

4-6. تشکیل جلسات هدایت تحصیلی برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توسط اساتید علاقمند و پیگیر گروه و با حضور دانش آموختگان پذیرفته شده در مقطع ارشد

4-7. تقویت جلسات نظام استاد راهنما و ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص برنامه ریزی درسی، انتخاب واحد، مشکلات درسی و خوابگاهی و فرهنگی و اجتماعی دانشجویان

4-8. توجه ویژه به دانشجویان دارای افت تحصیلی، تشکیلات جلسات بررسی علل و عوامل افت تحصیلی، ارائه راهکارها و پیگیری کار در طول ترم های تحصیلی

4-9. انتقال واحد درسی بازدید از صنایع از ترم اول به ترم دوم و ساماندهی برنامه بازدید از واحدهای صنعتی

4-10. تلاش در جهت استفاده از پتانسیل دیگر  گروه های آموزشی سطح کشور در امر آموزش و توانمندسازی دانشجویان به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد از طریق انجام پروژه های دانشجویی مشترک، تدریس واحدهای درسی توسط اساتید مدعو مطرح از دانشگاهای علوم پزشکی نظیر تهران و قزوین

 

 

 

4-11. تدوین دستورالعمل انتخاب موضوع پایان نامه ، تدوین پروپوزال و ارائه پروپوزال در مقطع کارشناسی ارشد

4-12. افزایش متوسط سالانه تعداد پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد از 2 نفر به 7 نفر

4-13. تشویق دانشجویان کارشناسی و ارشد به امر تحقیق و پژوهش دانشجویی از طریق انجام پروژه های مصوب کمیته تحقیقات دانشجویی ( افزایش 90% تعداد پروژه های دانشجویی مصوب و غیر مصوب)

4-14. تشکیل جلسات معارفه برای دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی و ارشد با هدف معرفی ساختار، اعضا، اهداف و برنامه های گروه و رشته تحصیلی، تشریح برنامه های آموزشی و پژوهشی، آئین نامه های و دستورالعمل های آموزشی و پژوهشی

4-15.  راهنمایی و حمایت دانشجویان برای ارائه مقاله در همایش های کشوری  و دانشجویی

4-16. ساماندهی برنامه استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی، تدوین دستورالعمل ها، تعرفه های خدمات سنجش و اندازه گیری ها %

 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه چهاردهم بهمن 1394
  • توسط باقر خلوتی
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه چهاردهم آذر 1400
  • توسط حسین خیری