گزارش عملکرد دو ساله گروه مهندسی بهداشت حرفه ای از مهرماه 1392
مطابق با برنامه راهبردی پنج ساله گروه مهندسی بهداشت حرفه ای ( 93-1389) تلاش های جدی در راستای تحقق اهداف ترسیم شده صورت گرفت که به لطف خدا و با حمایت و پیگیری های شخص ریاست محترم و دیگر مسئولین پرتلاش دانشکده بهداشت و همکاری موثر همکاران محترم گروه موفقیت های چشمگیری حاصل گردید که به صورت فهرست وار به اهم آنها اشاره می گردد.
1. توسعه تحصیلات تکمیلی:
1-1. راه اندازی مقطع Ph.D ارگونومی برای اولین بار در سطح کشور در سال 1394: مطابق برنامه راهبردی این هدف برای بازه 1394 تا 1398 لحاظ شده بود.
1-2. راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت حرفه ای در سال 1394: مطابق برنامه راهبردی این هدف برای سال 1394 لحاظ شده بود.
1-3. راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت HSE مشترک با گروه مهندسی بهداشت محیط
2. توسعه منابع انسانی
2-1. ترمیم هیأت علمی:
2-1-1. جذب و شروع به کار یک نفر عضو هیأت علمی متعهد خدمت از مهرماه 1393 ( آقای دکتر علی زاده ) با گرایش ایمنی و سیستم های مدیریت HSE
2-1-2. جذب یک نفر دانشجوی Ph.D مهندسی بهداشت حرفه ای با گرایش عوامل فیزیکی در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394
2-1-3. جذب یک نفر دانشجوی Ph.D مهندسی بهداشت حرفه ای با گرایش سم شناسی صنعتی در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394
2-1-4. جذب یک نفر دانشجوی Ph.D ارگونومی با گرایش ارگونومی کلان در قالب بورسیه متعهد خدمت در سال 1394
2-2. جذب کارشناس گروه و آزمایشگاه ها:
2-2-1. جذب یک نفر کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان کارشناس گروه از آبان ماه 1393
2-2-2. جذب یک نفر کارشناس ارشد مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان کارشناس آزمایشگاه عوامل شیمیایی و آنالیز دستگاهی از مرداد ماه 1394
2-2-3. جذب یک نفر کارشناس ارشد ارگونومی به عنوان کارشناس آزمایشگاه های ارگونومی از شهریور 1394
3. توسعه آزمایشگاه های گروه:
3-1. راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های تخصصی:
3-1-1. ارگونومی شناختی و فیزیولوژی کار
3-1-2. بیومکانیک
3-1-3. ایمنی فردی
3-1-4. تهویه صنعتی
3-2. تجهیز آزمایشگاه های تخصصی:
3-2-1. عوامل فیزیکی ( افزایش تعداد تجهیزات از 3 قلم به بیش از 30 قلم )
3-2-2. عوامل شیمیایی ( افزایش تعداد تجهیزات از 4 قلم به بیش از 25 قلم )
3-3. درخواست و پیگیری اخذ مجوز سطح 3 ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای به بخش صنعت و تولید و تبدیل شدن به آزمایشگاه مرجع در منطقه شمالغرب کشور ( بالاترین سطح خدمات مهندسی بهداشت حرهف ای با مجوز وزارت بهداشت )
4. توسعه کیفی برنامه های آموزشی و پژوهشی:
4-1. بازنگری و اصلاح برنامه آرایش دروس مقطع کارشناسی با هدف توزیع متعادل واحدهای درسی
4-2. انتقال واحد کارآموزی در عرصه 1 از ترم ششم به ترم هشتم
4-3. تبدیل واحد کارآموزی در عرصه از دو ترم تحصیلی به یک ترم و انتقال آن به ترم آخر تحصیلی باهدف کاهش بار آموزشی دانشجویان در طول ترم های تحصیلی، رفع مشکلات انتخاب واحد و گذراندن واحدهای مانده و انتخاب واحد در کنار کارآموزی و ساماندهی به اجرای برنامه کارآموزی در عرصه
4-4. غنی سازی محتوای برنامه کارآموزی در عرصه یک از طریق برگزاری 20 عنوان کارگاهی برای دانشجوان، حضور در مراکز بهداشت شهری و روستایی، حضور در مراکز خدمات طب کار، بازدید از صنایع و برگزاری آزمون پایان دوره کارگاه های آموزشی
4-5. غنی سازی محتوای برنامه کارآموزی در عرصه 2 از طریق طراحی شکلی و محتوایی گزارش روتین کارآموزی و گزارش پروژه کارآموزی، آزمون پایان دوره و ارزشیابی توسط واحد صنعتی
4-6. تشکیل جلسات هدایت تحصیلی برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توسط اساتید علاقمند و پیگیر گروه و با حضور دانش آموختگان پذیرفته شده در مقطع ارشد
4-7. تقویت جلسات نظام استاد راهنما و ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص برنامه ریزی درسی، انتخاب واحد، مشکلات درسی و خوابگاهی و فرهنگی و اجتماعی دانشجویان
4-8. توجه ویژه به دانشجویان دارای افت تحصیلی، تشکیلات جلسات بررسی علل و عوامل افت تحصیلی، ارائه راهکارها و پیگیری کار در طول ترم های تحصیلی
4-9. انتقال واحد درسی بازدید از صنایع از ترم اول به ترم دوم و ساماندهی برنامه بازدید از واحدهای صنعتی
4-10. تلاش در جهت استفاده از پتانسیل دیگر گروه های آموزشی سطح کشور در امر آموزش و توانمندسازی دانشجویان به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد از طریق انجام پروژه های دانشجویی مشترک، تدریس واحدهای درسی توسط اساتید مدعو مطرح از دانشگاهای علوم پزشکی نظیر تهران و قزوین
4-11. تدوین دستورالعمل انتخاب موضوع پایان نامه ، تدوین پروپوزال و ارائه پروپوزال در مقطع کارشناسی ارشد
4-12. افزایش متوسط سالانه تعداد پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد از 2 نفر به 7 نفر
4-13. تشویق دانشجویان کارشناسی و ارشد به امر تحقیق و پژوهش دانشجویی از طریق انجام پروژه های مصوب کمیته تحقیقات دانشجویی ( افزایش 90% تعداد پروژه های دانشجویی مصوب و غیر مصوب)
4-14. تشکیل جلسات معارفه برای دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی و ارشد با هدف معرفی ساختار، اعضا، اهداف و برنامه های گروه و رشته تحصیلی، تشریح برنامه های آموزشی و پژوهشی، آئین نامه های و دستورالعمل های آموزشی و پژوهشی
4-15. راهنمایی و حمایت دانشجویان برای ارائه مقاله در همایش های کشوری و دانشجویی
4-16. ساماندهی برنامه استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی، تدوین دستورالعمل ها، تعرفه های خدمات سنجش و اندازه گیری ها %