گروه آموزشی سلامت سالمندی

تاریخچه، معرفی و استراتژی گروه آموزشی سلامت سالمندی
معرفی آموزشی سلامت سالمندی
 
از سال 1392 پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد سلامت سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شروع شده است. از سال 1396 نیز دانشجوی دکترای تخصصی سالمندشناسی تربیت می کند. هدف نهایی گروه سلامت سالمندی، بکار گیری بهترین شیوه های آموزشی جهت کمک به جوامع محلی و بین المللی در اتخاذ شیوه زندگی فعال و پویای سالمندان است. در این گروه  آموزشی ما خود را به ادغام رویکرد مبتنی بر شواهد علمی در فرآیندهای تدریس و یادگیری متعهد می دانیم تا از این طریق دانش آموختگان در آینده شغلی خود عملکرد موفقی داشته باشند. همکاران هیئت علمی گروه در زمینه های مختلف علوم سالمندی از قبیل ارتقای سلامت، طب سالمندی، جامعه شناسی و روان ،  دارو شناسی، توانبخشی، مراقبت از سالمندان در خانه، جامعه و مراکز نگهداری، اخلاق و حقوق در دوران سالمندی، تغذیه، ارزیابی جامع سلامت در دوران سالمندی و  آسیب پذیری فعالیت دارند و علاوه بر ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد سلامت سالمندی و دکترای سالمند شناسی به دانشجویان سایر گروهها و رشته ها نیز خدمات آموزشی ارائه می نمایند.
دوره های تحصیلی این گروه در مهرماه هر سال شروع می گردند. فارغ التحصیلان این رشته قادر به ارزیابی نیازها ، اولویت بندی مشکلات و برنامه ریزی و اجرای مراقبتهای سلامت سالمندان خواهند بود. در دوره های تحصیلات تکمیلی، برای هر دانشجو یک استاد راهنما در نظر گرفته می شود که راهنمایی علمی دانشجو را در طرح پژوهشی مربوط به پایان نامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری تخصصی به عهده می گیرد. همچنین حداقل یک نفر استاد مشاور نیز جهت ارائه کمک و راهنمایی کلی دانشجو در طرح پژوهشی مربوط به پایان نامه تحصیلی تعیین می گردد. برنامه آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی در این گروه آموزشی ترکیبی از دروس نظری، عملی، کارورزی و کارآموزی و انجام یک طرح پژوهشی مستقل با هدایت تیم تحقیق است. در پایان هر دوره تحصیلی، دانشجو باید پایان نامه ای را بر اساس طرح پژوهشی پیشنهادی مصوب تدوین و در یک جلسه حضوری از آن دفاع  نماید. دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پذیرفته می شوند در دو سال اول تحصیل، دانشجوی رسمی دوره دکتری تخصصی محسوب نمی شوند؛ و ادامه تحصیل آنان به عنوان دانشجوی مقطع دکتری تخصصی به موفقیت آنان در آزمون جامع ( ارزیابی و رضایت مندی مدیر گروه و استاد راهنما از عملکرد دستیاری، آزمون کتبی و مصاحبه حضوری) بستگی خواهد داشت.

 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه نهم دي 1399
  • توسط حسین خیری
  • ویرایش شده
  • در شنبه پنجم فروردين 1402
  • توسط حسین خیری