وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
دسترسی سریع
وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
فارسی
English
صفحه دانشگاه
صفحه اصلی
ریاست
ریاست دانشکده
مسئول دفتر حوزه ریاست
درباره دانشکده
برنامه استراتژیک
شورای مدیریت دانشکده
فرایند اعمال تغییرات در برنامه راهبردی دانشکده
تماس با ما
دبیر شورای فرهنگی
روسای قبلی دانشکده
معاونت ها
معاونت آموزشی وتحصیلات تکمیلی
معاونت تحقیقات و فناوری
معاونت اداری و مالی
گروههای آموزشی
آموزش بهداشت وارتقای سلامت
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارکنان و کارشناسان
مسئولیت ها
فعالیت های آموزشی و پژوهشی
آموزشی
پژوهشی
بخش ها
مقاطع تحصیلی
طرح درس
کارشناس بهداشت عمومی
کارشناس ارشد آموزش بهداشت
دکترای تخصصی آموزش بهداشت
فرم ها و شیوه نامه ها
فرمها(دکتری)
فرمها(ارشد)
شیوه نامه ها
کتاب ها و مجلات
کتاب ها
مجلات
سند چشم انداز و نقشه راه گروه
ارتباط با صنعت و سایر موسسات
ژورنال کلاب
تماس با ما
مهندسی بهداشت محیط
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارکنان و کارشناسان
آزمایشگاه های مرجع
مسئولیت ها
فعالیت های آموزشی و پژوهشی
آموزشی
پژوهشی
بخش ها
مقاطع تحصیلی
طرح درس
مهندسی بهداشت محیط
کارشناسی
ارشد
دکتری
مدیریت پسماند
ارشد
فرم ها و شیوه نامه ها
فرمها(دکتری)
فرمها(ارشد)
شیوه نامه ها
کتاب ها و مجلات
کتاب ها
مجلات
سند چشم انداز و نقشه راه گروه
ارتباط با صنعت و سایر موسسات
ژورنال کلاب
تماس با ما
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارشناس گروه
آزمایشگاه های مرجع
مسئولیت ها
فعالیت های آموزشی و پژوهشی
آموزشی
پژوهشی
بخش ها
مقاطع تحصیلی
طرح درس
مهندسی بهداشت حرفه ای
کارشناسی
ارشد
ارگونومی
ارشد
دکتری
فرم ها و شیوه نامه ها
فرمها(دکتری)
فرمها(ارشد)
شیوه نامه ها
کتاب ها و مجلات
کتاب ها
مجلات
سند چشم انداز و نقشه راه گروه
ارتباط با صنعت و سایر موسسات
ژورنال کلاب
تماس با ما
آمار و اپیدمیولوژی
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارکنان و کارشناسان
مسئولیت ها
فعالیت های آموزشی و پژوهشی
آموزشی
سخنرانی
ژورنال کلاب
بازدید علمی
English Language Corner
پژوهشی
دفاع از پایان نامه
بخش ها
مقاطع تحصیلی
برنامه درسی
طرح درس
آمار زیستی
ارشد
اپیدمیولوژی
ارشد
دانشجویان
دانش آموختگان
فرم ها و شیوه نامه ها
کتاب ها و مجلات
کتاب ها
مجلات
سند چشن انداز و نقشه راه گروه
ژورنال کلاب
تماس با ما
گروه آموزشی سلامت سالمندی
معرفی و تاریخچه گروه
مدیر گروه
اعضای هیت علمی
برنامه هفتگی همکاران
کارشناس گروه
معرفی رشته سالمندشناسی
کوریکولوم های آموزشی
برنامه آموزشی کارشناسی ارشد سلامت سالمندی
برنامه آموزشی دکتری تخصصی سلامت سالمندی
برنامه استراتژیک گروه آموزش دانشگاهی سلامت سالمندی
طرح درس و سرفصل دروس
ارشد
دکترا
ترم بندی دروس
ارشد
دکترا
برنامه کلاسی
برنامه امتحانی
لیست پایاننامه ها
لیست دانشجویان
اولویتهای پژوهشی
کتابخانه مجازی
ژورنال کلاب
گروه مدیریت سلامت،ایمنی و محیط زیست
تاریخچه و معرفی گروه
مدیر گروه
اعضا هیئت علمی
جدول آرایش دروس
دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت سلامت
برنامه راهبردی گروه
طرح درسی و سرفصل درس
سلامت و ترافیک
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارشناس گروه
فعالیت های آموزشی و پژوهشی
مقاطع تحصیلی
طرح درس
فرم ها و شیوه نامه ها
کتاب ها و مجلات
سند چشم انداز و نقشه راه گروه
ژورنال کلاب
تماس با ما
واحد ها
دفتر توسعه آموزش(EDO)
واحد انفور ماتیک
دفتر منتورینگ
واحد ارتباط با صنعت
واحد استعدادهای درخشان
آزمایشگاههای مرجع
کتابخانه
مجلهHPP
میز خدمات الکترونیکی
اساتید و همکاران دانشکده
اساتید
همکاران
همکاران شاغل
همکاران قبلی
کمیته و انجمن ها
کمیته تحقیقات دانشجویی
انجمن های علمی
ارگونومی
بهداشت محیط
بهداشت حرفه ای
بهداشت عمومی
سلامت و ترافیک
طب سالمندی و سالمند شناسی
H.S.E
فرم عضویت
اساسنامه
تماس با ما
حمایت از خانواده،جوانی و جمعیت
جستجو...
تاریخ :
يکشنبه 10 دي 1396
کد
311
ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
گزارش سمینار علمی " ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
(
Action Learning
)"
سمینار علمی با عنوان " ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت
سبک سوم معلمی و یادگیری مبتنی عمل
Action Learning
)
" ابا همت گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و با حضور دکتر فرامرز هلالی پژوهشگر دانشگاه تکنولوژی لولئا سوئد، در راستای جمع بندی نتایج دوره ماکروارگونومی و کاربرد آن در آمفی تئاتر دانشکده بهداشت و تغذیه در سوم دی ماه 1396 با شرکت مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای این سمینار، دکتر هلالی، انواع سبک های معلمی و یادگیری را با تاکید بر سبک سوم معلمی (دانشجو محور) و یادگیری مبتنی بر عمل را مطرح کردند و اینکه می توان این سبک را با رویکرد ماکروارگونومی با دید سیستمیک اجرا کرد. ایشان با تاکید بر انواع سبک دانش و نیاز به استفاده از شیوه های مناسب جهت یادگیری عمقی در سیستم آموزشی دانشگاهها، بر تغییر سیستم آموزشی از آموزش به سمت یادگیری در دنیا را مطرح کردند. همچنین بر یادگیری عمقی دانشجویان شرکت کننده در دوره ماکروارگونومی و کاربرد آن، تاکید کرده و خاطر نشان کردند؛ زمانی که از سبک سوم معلمی با یک رویکرد سیستمیک استفاده می شود باعث می شود که دانشجویان علاوه بر توانمندی علمی، منجر به بهبود مهارت های فنی- اجتماعی، و نیز رشد هویت اجتماعی و کمک به ارزشمند شدن فرد به جای تاکید صرف بر موفقیت خواهد شد.
در ادامه کارگروه مربوطه به دانشجویان دکتری ارگونومی، پروژه عملی خود در دوره ماکروارگونومی را که در ارتباط با "
بررسی و تحلیل سیستم کاری گروه مهندسی بهداشت حرفه ای
" تمرین کرده بودند ارائه کردند. لازم به ذکر است این فعالیت اقدام محور، براساس پنج فاز عملیاتی اجرا شده بود که براساس آن برای بررسی سیستم کاری گروه مربوطه، کلیه سطوح سازمانی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای اعم از اساتید، کارشناسان گروه، دانشجویان مقاطع مختلف شرکت داشتند.
پس از آن مدیر گروه آموزشی مهندسی بهداشت حرفه ای، دکتر رسول زاده، بر اهمیت نیاز به تغییر در سیستم کاری و بخصوص در سیستم آموزشی تاکید کردند و اینکه با رویکرد یادگیری مبتنی بر عمل بتوانیم اصلاحات مثبتی را در سیستم آموزشی ایجاد کنیم. ایشان ابراز امیدواری کردند در ادامه کار با حمایت مسئولین دانشکده و دانشگاه، با بکارگیری رویکردهای مناسب در یادگیری و استفاده از چنین دوره های کاربردی بتوان قدم های مثبت تری برای ارتقاء سیستم آموزشی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ترویج آن در سایر گروهها و نیز از طریق تعامل مناسب با سایر گروههای آموزشی برداشت.
در ادامه برنامه، دکتر الله وردی پور، از تلاش های صورت گرفته توسط گروه بهداشت حرفه ای در برگزاری دوره ماکروارگونومی و حضور دکتر هلالی قدرانی کردند. و بر ضرورت بکارگیری شیوه های نوین یادگیری همچون سبک سوم معلمی تاکید کرده و خاطر نشان کردند که نیاز است برای ارتقاء کیفیت یادگیری دانشجویان در یک فضای همکاری و مشارکت متقابل بین دانشجویان و اساتید، از چنین رویکردهایی در کلیه گروه ها و دانشکده ها بهره ببریم.
سپس براساس ترکیب دو مقطع .... منحصر به فرد دو کارگروه دیگر (ترکیبی از دانشجویان ارشد و دکتری) مربوط به اجرای فعالیتهای دوره ماکروارگونومی، نتایج فعالیتهای عملی خود را که در دو صنعت از صنایع متوسط شهر تبریز با رویکرد اقدام محور انجام داده بودند را ارائه دادند.
در ادامه دکتر هلالی، ارائه ای در ارتباط با ضرورت ایجاد فرهنگ محیط کار خلاق و فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه داشتند، ایشان بر این نکته تاکید کردند که برای ارتقاء فرهنگ سازمانی یک مجموعه بهتر است بجای تاکید بر نقاط ضعف، به نقاط قوت آن توجه بیشتری داشته باشیم.
در انتهای سمینار، کلیه دانشجویان شرکت کننده در این دوره، تجارب و موارد یادگیری خود را بصورت خلاصه بیان کردند، که براساس آن همگی بر بکارگیری چنین سبک هایی در یادگیری بهتر دانشجویان و نیز تعامل بهتر دانشجویان در مقاطع مختلف با یکدیگر و نیز تعامل مناسب اساتید با دانشجویان بر عمق یادگیری دانشجویان تاکید کردند.
برچسب ها
دانشکده بهداشت
دوره ماکروارگونومی
گزارش سمینار علمی